keskiviikko 9. tammikuuta 2013

Scrapbook

Minä rakastan valokuvia. Sen takia niitä varmaan tulee otettuakin niin hirvittävät määrät kokoajan. Olen koko pienen ikäni ollut innokas askartelemaan, piirtämään ja maalailemaan... jotenkin vain tässä viime vuosina nämä lempi harrastukseni ovat jääneet taka-alalle muka niukan ajan vuoksi. Onneksi tuo valokuvaaminen sentään on pysynyt, yhtenä innoittajana saan kiittää tätä bloggaamista. :)

Nuorempana tein lempi sarjoistani jo tälläisiä leikekirjoja, niitä on todella hauska katsella jälkikäteen. Silti ehkä omia muistoja sisältävä kirja on vieläkin mukavampii... joten aloitin projektin missä laitoin minun ja Teemun yhteisiä kuvia kahteen kirjaan aika järjestyksessä.
Minua pelottaa ajatus että kaikki tärkeät muistot ovat vain tietokoneella tai cd:llä, ne eivät kuitenkaan ole ikuisia... Sen takia tärkeimpiä kuvia on hyvä teettää ihan kunnon versioiksi.

Jotkut osaavat tehdä ihan mahtavia scrapbookkeja, itse en ole kovin paljoa perehtynyt aiheeseen... varmasti ohjeita ja hyviä vinkkejä olisi netti ja kirjat pullollaan... mutta mitä tähän asti olen väkertänyt, niin ovatpahan ainakin minun näköisiä kun ideat ovat tulleet vain omasta päänupista.

Tampereella asuvien askartelijoiden kannattaa ehdottomasti poiketa Kalevassa sijaitsevaan Paprus nimiseen askartelukauppaan. Aina kun sinne menee niin iskee hirvittävä into tehdä jotakin itse, siellä on niin upeita kuvapapereita, kiiltokuvia, askarteluvälineitä ja ideoita. Ihana kauppa.

Tässä muutamia kuvia leikekirjoistani... Ihan valmiita ne eivät vielä ole :)


Minulle on tullut tavaksi tehdä reissustamme aina ifolorin kuvakirjaohjelmalla kuvakirja. Mutta niihin ei voi laittaa pääsylippuja ja lappuja mitä jää muistoiksi matkoilta. Leikekirjoihin niitä saa kätevästi liimailtua kivana lisänä. 

Suosittelen kyllä tätä harrastusta kaikille ketkä haluavat tärkeitä muistojaan talteen hauskalla tavalla.

3 kommenttia:

  1. voi nyt mullakin tuli hirvee hinku taas alkaa askartelee tollasia kuvakansioita :) kiitti ideasta, ehkä mä alan tätä toteuttaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niitä on kyllä tosi hauska tehdä :) ja kiva katsoa jälkikäteen!

      Poista
  2. Vau, oot oikeen viittinyt panostaa. Upeita kuvia :)

    VastaaPoista

Kommentit tekevät minut iloiseksi joten kiitos vaivannäöstäsi ! :)