Näytetään tekstit, joissa on tunniste matkakuume. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste matkakuume. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 28. tammikuuta 2015

----------> Dublin


En voi ihan oikeasti uskoa todeksi, että saatiin viisi ystäväämme kanssamme Dubliniin maaliskuussa! Olen niin iloinen, sillä kyseinen kaupunki on aina kiinnostanut kovin ja olen aina ajatellut, että sinne pitää mennä ystävien kanssa. Hämyisät irkkubaarit, Magners tuopit ja tuo ihana kaupunki houkuttelee lomailemaan ja rentoutumaan hyvässä seurassa. Olen niin innoissani.

En olekaan suoraan sanottanu ennen tajunnut poppoolla reissaamisen etuja. Nimittäin majoituksen suhteen sai olla aika vaativa hinnan silti pysyessä hyvin alhaisena. Seitsemään henkeen kahdella makkarilla varustettu huoneisto Dublinin keskustassa ei ollut yhtään pahan hintainen. Eli yövytään tälläisessä paikassa kun Parnell Apartments.


Lennot Ryanairilla tottakai kun Tampereelta lähdetään. Lontooseen ensin ja siellä sitten omatoiminen koneen vaihdo Dublinin koneeseen. Kaupungissa keretään olemaan neljä kokonaista päivää plus matkapäivät, joten varmasti kerkiää näkemään tuota riittävästi kaupunkia. Reissu tulee maksamaan per naama hieman alle kolmesataa.

Ihana piristys tähän talveen. En malta odottaa, että millaista on reissata isolla poppoolla. Ihanan erilainen reissu tulossa.

Vinkkejä saa heitellä jos te rakkaat lukijat kyseisessä kaupungissa olette käyneet :) 

(kuvat on googlesta enkä omista oikeuksia niihin)

keskiviikko 27. elokuuta 2014

Syysreissu varattuna


Ihanaa odotusta tiedossa seuraavat 41 päivää, sillä 7.10 noustaan taas ilmaan ja suuntaamme kohti Espanjaa. Olen koko kesän miettinyt Barcelonan reissua kun Ryanair sinne kuitenkin lentää ja olisi niin ihanan helppo lähteä tästä Tampereelta, mutta kesällä oli sen verran paljon muuta rahan menoa, ettei oikein revennyt. Nyt sattui sopiva hetki varailla ja siellä pitäisi kelienkin puolesta olla ihan lämpöistä vielä verrattuna Suomeen ainakin.

Ihanaa ihanaa ihanaa! Minä niiiiiin rakastan reissaamista ja kaikkea mitä se pitää sisällään. Suunnittelua - varaamista - odottamista - reissu itsessään ja vielä jälkipuinti. Sen takia tuollaiset lyhyet minilomat ovat niin huippu irtiotto arjen keskeltä. Suosittelen kaikille lähtemään viikonloppu reissuille jonnekin. Ihan parasta.

Jos teiltä rakkaat lukijat sattuisi löytymään hyviä vinkkejä Barcelonaan, niin otan lämmöllä vastaan kaiken tiedon :) !

 (kuvat googlesta, en omista niihin mitään oikeuksia)

sunnuntai 6. heinäkuuta 2014

New York @ Instagram

Keräilin tässä vähän puhelimella otettuja kuvia ja muokkasin instagramilla. Osan siellä julkaisinkin aikoinaan. Tämä olkoon viimeinen Nyki postaus :) Kuvat on aika sekaisin, en jaksanut alkaa järkkäilemään aika järjestykseen. Kuvista löytyy otoksia mm. minusta pienimmän lentokoneen edessä millä ollaan reissattu (tämä oli siis tietenkin Helsinki - Oslo välillä) aamupalastamme, maailman söpöimmistä pikku cupcakeista, Nintendo-kaupasta sekä Nykin lukuisista kaduista ja kaupoista. Sen enempää en jaksa tarinoida, kyllä tässä on aika hyvin läpikäyty koko reissu! :)


perjantai 4. heinäkuuta 2014

New Yorkin ostokset


Noniin, pahoittelen että postaukset tulivat niin hitaasti, sillä monien kaipaama ostospostaus tulee tässä. Tosin eipä ole kovin yllättävä kun iso osa ostoksista varmaan näkyi jo kuvissa, mutta kuitenkin. Pikkuisen tuli himmailtua shoppailun kanssa, kun ei ollut oikein varma miten paljon on rahaa mennyt kun Teemun visaa siellä vingutettiin. Jälkikäteen ajatellen olisin voinut vieläkin hieman enemmän shoppailla :D Mutta joo, eiköhän tuolta nyt tullu aika paljon tavaraa mukanaa rahdattua ja sitä paitsi paljoa enempää ei olisi painon puolesta mukaan mahtunutkaan. Pahoittelen jo etukäteen että varsinkin tässä kohtaa muistellessa hinnat ovat noin hintoja :)

Victoria's Secretistä löytyi ihania tuoksuja, vartalovoiteita ja kuorintavoiteita. Peruskaupoista ostin tyhmänä vain yhden Redkenin naamion, mikä oli reippaasti yli puoleen hintaan Suomen hintoihin verrattuna. Unohdin kuvata mutta yhden Baby lipsinkin ostin testailumielessä. Silloin en tosin tiennyt että ne pian rantautuvat Suomeenkin.
Vähän Frendien fanikamaa oli pakko haalia. Ihana Central Perk-essu ja coastereita. Essu maksoi noin 15euroa ja coasterit kolmisen euroa.
Sitten vaatekauppoihin... Laitoin aina kaupasta yhden kuvan (niistä mistä olen muistanut kuvan ottaa) ja sitten ostokset kyseisestä liikkeestä.
Express. Ihania vaatteita, mutta hieman tyyris. En oikein ollut valmis maksamaan 30dollaria perus paidasta. Tuo mekko oli niin ihana että oli pakko ostaa ja sattumalta vielä huikeassa alessa kaikki mekot -40%. Olisikohan tuolla jäänyt hintaa alle neljäkymppiä euroissa.
***
Forever 21-liikkeestä löytyi paljon kaikkea ihanaa ja siellä hinnat olivat todella alhaiset, joten hintaa per toppi taisi tulla maks. kymmenen euron luokkaa.


***
Papaya oli aivan ihana liike Queensissa sijaitsevassa ostoskeskuksessa, harmitti NIIN paljon ettei keretty enää käymään siellä, sillä sinne tuli kokoajan lisää vaatetta ja juuri niin sellaisia mitä rakastan. Pitsiä, sifonkia, värejä ah.. Mikä parasta, tuollakin topit maksoivat noin 10e/toppi joten niitä tuli muutamia haalittua :)
***
American Eagle Outfitters. Nuo kaksi toppia maksoi yhteensä ehkä parikymppiä. Kauppana tosi kiva, vähän kalliimpi muttei silti mikään kallis vielä. Hyvin selitetty.
***
En muista yhtään mikä kauppa oli, mistä tämä ihana toppi löytyi, mutta Times Squarella se kumminkin oli. Toppi maksoi parikymppiä euroissa.
 Hard Rock Cafe paita yllättäen kyseisestä liikkeestä. Parikymppiä sekin.
Sitten viimeistenä turistikrääsä kaupan antia.
Muutama muki meille ja muutama meni tuliaisiksi.
 Perinteinen jääkaappimagneetti
 Ja vähän erikoisempi...

Sellaista :) Mitäs pidätte ostoksista?